Alla inlägg under juni 2014

Av Danne - 15 juni 2014 13:13

Tidigt idag begav vi oss ut i jaktmarkerna för att se vad skogen hade att bjuda på idag.
En underbar solig morgon, lite blåst som höll myggorna borta.
Zack utforskade omgivningarna och nosade upp ett älgkranium som verkade lukta gott.
Algot hade för första gången med sig sin egen bössa ut i skogen, gissa om han var stolt!
Dock ingen levande älg idag, men en härlig dag i vildmarken och fina upplevelser och minnen som vi tar med oss in i framtiden.

Tränade inkallning i skogen idag, för det mesta fattade Zack galoppen, det är bara att fortsätta och nöta på.
I övrigt är Zack en riktig tjurskalle med stor egen vilja som försöker sätta dit mig för det mesta.
Men han har ingen chans, vilket han inser mer och mer, men prova måste han ju!

Av Danne - 4 juni 2014 19:42

I måndags var första arbetsdagen efter valpledigheten.
Zack var med och fick träffa många arbetskamrater till husse. Zack fick ligga kvar i bilen och skötte sig utmärkt! Jag gick ut då och då för att pyssla om honom. Det blev en lång dag där bak i bilen, men han var så duktig.
Igår var vi ute och åkte bil hela dagen. Bl a i hemtrakterna från där Zack är född, han

Hittills har jag nästan fått släpa Zack till bilen, men imorse var han på väg att hoppa in själv och la sig direkt i bilburen. Duktig vovve!
Idag skaffade jag mig en vissla för att träna inkallning. Vi har kört ett rejält pass ikväll och Zack kommer åter på direkten.
Vi får se hur det går med samma övning i skogen...
Zack har även utforskat övervåningen i huset, han upptäckte att det fanns en trappa... Pang, så var han uppe! Jag gick inte efter utan lockade ner honom igen, bara för att se hur han skulle lösa att gå nerför i trappan.
Det var inga problem, han utvecklas enormt, roligt!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards