Alla inlägg den 16 maj 2014

Av Danne - 16 maj 2014 21:54

Så är snart dagen kommen. Om bara några timmar iklär jag mig rollen som husse. För allra första gången i mitt liv kommer jag ha ett totalansvar över en hund, en ny familjemedlem och en ny jaktkompis, som förhoppningsvis blir vid min sida i många år framöver.

Turerna har varit fram och tillbaka, men för några månader sedan fattade jag beslutet om att skaffa en jämthund.

Det känns lite overkligt att det är nu som stunden är kommen!

Det ska bli både intressant, roligt och spännande på samma gång.


Ett nytt kapitel i mitt liv skrivs samtidigt som ett annat kapitel tar slut.


Förberedelserna inför mottagandet har pågått i veckor nu, jag tror och hoppas att valpen kommer att trivas perfekt.

Namnet på valpen är ännu inte riktigt bestämt, mer info kommer.

Här i denna blogg kommer du kunna följa min och valpens gemensama resa mot det första fällda bytet.

Från valp till det första ståndskallet.


Dock kommer jag att begränsa åtkomsten av kommande inlägg.

Du som är intresserad av att följa bloggen kan höra av dig till mig för att erhålla ett lösenord.


En hel del träning, jakt, vildmark och allt som hör där till kommer jag att bjuda på.

Men inte bara det, även en hel del matlagning och livsnjutning utlovas.

Välkommen att följa mig på detta äventyr!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards